Kärkkäisen tämän syksyn pariviikkoinen tarjouskampanja, joka tunnetaan sikapäivien nimellä, on ollut menestys. Kauppa on käynyt vilkkaasti kaikissa myymälöissä, niin Ylivieskassa, Oulussa, Iissä kuin Lahdessakin. Hyvät tarjoukset ovat saaneet asiakkaat liikkeelle.

Sikapäivillä hinnat ovat sikamaisen halpoja. Sikapäivien kasvu on tähän mennessä peräti 13,6 prosenttia. Kauppa on käynyt välillä jopa yli odotusten, niin ettei kaikille halukkaille riittänyt tavaraa. Olemme iloisia, että mainonta ja tarjoukset tavoittavat hienosti ostavat asiakkaat, kertoo kaupallinen johtaja Antti Korkiakoski .

Kärkkäisellä on hyviä uutisia kaupan alan vaikeina aikoina.

– Tällaisina aikoina korostuu se, että asiakkaat pystyvät ostamaan erittäin laajasta valikoimasta taatusti edullisilla hinnoilla. Yhtiön liikevaihto on kasvanut kumulatiivisesti noin miljoona euroa kuluneen vuoden aikana, Korkiakoski iloitsee.

Sikapäivien aikaan joka myymälässä riitti tempauksia. Kurikan jätti, hiihtäjälegenda Juha Mieto myi Lahdessa viikonlopun aikana kontillisen Lännentilan laatuperunaa. Aikuiset saivat käydä rauhassa ostoksilla, kun juoksijakuuluisuus Wilson Kirwa viihdytti lapsia satutuokioissa.

Asiakasvirtojen määristä voi päätellä jotain myös nautituista munkkipossukahveista.

– Ylivieskan myymälään tilattiin 10 000 munkkia. Ne loppuivat kesken jo muutaman päivän jälkeen, jolloin myimme donitseja tilalle.

Lisää vipinää tavarataloon ovat tuoneet yhteistyökumppanit, jotka pitivät esittelyitään muun muassa Lahden tavaratalon pääkäytävällä ja sisäänkäynnin edessä. Paikalla olleitten yritysten tunnot kiteyttää Muurametalojen myyntijohtaja Markus Karjula :

– Saimme paljon kontakteja ja tarjouspyyntöjä. Aiomme olla mukana jatkossakin, Karjula toteaa.